Istraživanje MasterIndex otkriva: gotovo polovica Hrvata planira zimovanje u inozemstvu

Mastercard je u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta proveo online istraživanje u Hrvatskoj među korisnicima bankarskih usluga u dobi 18-55 godina

ZAGREB, 4. prosinca 2018. – Dolaskom zimskih mjeseci mnogi planiraju putovanja i izlete van granica Hrvatske. To uključuje adventske izlete i doček nove godine u europskim metropolama, ali i odlazak na popularna skijališta. Koliki je broj onih koji ove zime namjeravaju putovati u inozemstvo otkriva novo istraživanje MasterIndex provedeno prošlog mjeseca.

Rezultati su pokazali da gotovo polovica (46%) Hrvata planira jednodnevne izlete i višednevna putovanja u inozemstvo. S druge strane, četvrtina (27%) ispitanika ne planira takva putovanja, dok je preostala četvrtina (28%) neodlučna. Od onih koji namjeravaju na zimovanje u inozemstvo, čak 60% planira adventsko putovanje ili izlet u neki od europskih gradova, dok će gotovo četvrtina (23%) doček nove godine provesti na nekoj od bliskih europskih destinacija.  Među njima, manji je broj onih koji planiraju nekakav drugačiji izlet (18%) ili skijaško putovanje (16%).

Na zimskim putovanjima, većina ispitanika namjerava provesti do tjedan dana. Pri tome, većina skijaša (61%) planira ostati na odmoru od 5 do 7 dana, dok većina (53%) onih koji idu na adventske izlete, u inozemstvu misli provesti jedan do dva dana.  To nije iznenađenje jer, kako istraživanje pokazuje, Hrvati prilikom putovanja u inozemstvo najčešće posjećuju obližnje europske metropole. Tako su među ispitanicima najposjećenije destinacije u proteklih godinu dana bile Ljubljana (29%), Sarajevo (19%), Budimpešta (19%), Beč (18%), München (15%) i Beograd (14%).

Inače, većina Hrvata najčešće putuje unutar zemlje, bilo poslovno ili radi odmora. U protekloj godini, čak 63% poslovnih, ali i turističkih putovanja bilo je unutar granica Hrvatske, a otprilike četvrtina unutar eurozone. Van nje bilo je tek desetak posto putovanja.

Kada je riječ o rezervaciji smještaja na zimskim putovanjima, većina (82%) ispitanika ga namjerava rezervirati online, preko stranica za booking ili stranica turističkih agencija i pružatelja smještaja, a samo 13% u uredu turističke agencije. S druge strane, tek rijetki (16%) tvrde da nema potrebe za rezervacijom.

Kako plaćamo putovanja?

Značajna većina onih koji planiraju zimska putovanja platit će ih nekim oblikom bezgotovinskog plaćanja, a samo četvrtina (28%) gotovinom. Tako ih 43% namjerava koristiti debitne, 26% kreditne kartice, dok će 16% za plaćanje koristiti internetsko bankarstvo. Tek četvrtina onih koji će plaćati svoja putovanja debitnim karticama, odlučit će se na obročno plaćanje, dok je broj onih koji će to napraviti koristeći kreditne kartice ipak veći – točno polovica. Uz to, rezultati istraživanja pokazuju porast plaćanja putovanja debitnim karticama za 5% u odnosu na prošlu godinu te pad plaćanja gotovinom za 8% u istom razdoblju.

Što se tiče potrošnje na inozemnim putovanjima, istraživanje je pokazalo da je gotovina još uvijek dominantan oblik plaćanja. Ona se pretežito koristi za shopping (55%), za plaćanje u restoranima (70%) i lancima brze prehrane (72%), kupnju ulaznica za turističke znamenitosti i atrakcije (65%), noćni život (70%) te za plaćanje lokalnog javnog prijevoza (68%).  Najveći broj ispitanika prije odlaska u inozemstvo kupuje stranu valutu u Hrvatskoj – 36% ih to čini u banci, a 32% u mjenjačnici. Tek rijetki se za to odluče u inozemstvu, bilo u mjenjačnici (5%) ili na bankomatu (7%). Ipak, udio onih koji prije odlaska na put kupuju stranu valutu u banci smanjio se u odnosu na prošlu godinu za 9%, dok se u istom razdoblju udio onih koji to čine u mjenjačnici povećao za 5%.  

Kada je riječ o karticama, u inozemstvu ih isključivo koristi tek 7% ispitanika. Međutim, rezultati ipak pokazuju povećanje u njihovu korištenju – na putovanjima van Hrvatske uglavnom ih koristi 19% ispitanika, što je povećanje od 6%. „Iako kartično plaćanje još nije dominantno na inozemnim putovanjima, čak 93% korisnika kartica ih nosi sa sobom van granica zemlje. Tako se kartice na inozemnim putovanjima u velikoj mjeri koriste za shopping (57%), plaćanje smještaja (45%) te plaćanje u restoranima (33%). U konačnici, preko polovice (52%) korisnika kartica plaća više od 40% troškova u inozemstvu svojim karticama, a pritom se nešto češće koriste debitne, nego kreditne kartice,“ poručila je Gea Kariž iz Mastercarda. Što se tiče same potrošnje, kao i prošle godine, prosječna potrošnja na inozemnom putovanju iznosila je gotovo 6.000 kuna. Uz to, pokazalo se da nešto više od prosjeka troše ispitanici u dobi od 30 do 39 godina.

Što je s onima koji ne putuju u inozemstvo?

Istraživanje pokazuje da 41% ispitanika nije otišlo niti na jedno turističko putovanje u inozemstvo u proteklih godinu dana, dok otprilike četvrtina (27%) ne planira ići van granica Hrvatske ni ove zime. Mnogi od njih će se sigurno zabaviti na adventskim događanjima u svojim gradovima, a vrlo vjerojatno i na višestruko nagrađivanom Adventu u Zagrebu. Ove godine, zagrebački Advent je obogaćen ponudama na digitalnoj platformi www.priceless.com koja isključivo korisnicima Mastercard kartica nudi jedinstvena iskustva u Zagrebu, Hrvatskoj, ali i izvan nje.

Tako će u sklopu Božićne bajke na glavnom zagrebačkom trgu korisnici Mastercard kartica moći rezervirati stol samo za svoje društvo; sa svojim najdražima posjetiti jedan od najpoznatijih zagrebačkih bistroa Johann Franck, večerati s pogledom na okićeni grad te iskusiti kako je to biti DJ na Trgu bana Jelačića i zagrijati okupljeno mnoštvo najpoznatijim božićnim hitovima. Osim toga, korisnici Mastercard® i Maestro® kartica moći će tijekom cijelog adventa ostvariti 10% popusta na svim prodajnim mjestima u sklopu Božićne bajke, ali i sudjelovati u zabavnom nagradnom natječaju koji su pripremili Mastercard i RougeMarin. Popust od 10% moći će koristiti i na Fuliranju te u okviru adventa na Europskom trgu.

 

***

 

Informacije o istraživanju

Online istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama u studenom je 2018. provela kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, na uzorku od 1.002 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

 

 

***

 

 

 

 

O kompaniji Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, tehnološka je kompanija u globalnoj platnoj industriji. Predstavlja najbržu platnu mrežu, povezuje potrošače, financijske institucije, prodavače, javne uprave i poslovne subjekte u više od 210 zemalja i teritorija. Proizvodi i rješenja kompanije Mastercard čine svakodnevne trgovačke aktivnosti – kao što su kupnja, putovanja, poslovanje i upravljanje financijama – jednostavnijima, sigurnijima i učinkovitijima. Pratite Mastercard na Twitteru uz @MastercardNews, pridružite se razgovoru na blogu Beyond the Transaction i prijavite za najnovije vijesti na Engagement Bureau.

 

 

***